Sunday, August 28, 2011

rayaaa woi 2

Assalamualaikum.

Hari nie ahad. Esok isnin. Lusa orang dah tak panggil hari selasa, orang akan panggil hari tu hari raya. Yeaaaaaay. Ehh seronok kau. Aku mula membayangkan suasana di kampung nanti. Balik nanti mesti riuh dengan budak-budak. Kejor sana sini, lompat atas bawah, belum kira berapa kerap dorang jerit lagi. itu takpe lagi. Yang leceh, aku jugak yang kene jage dorang. Maybe aku lebih berperanan sebagai babysitter semasa sedara smue balik kampung. T.T Mana tak, dalam kalangan sepupu sepapat aku lerrr yang paling tue, aku lerrr yang paling matured, aku lerr yang paling besor. Nak taknak :-

Mak yong : along, cube tengok si nisa tu nanges kat luaaaa.

Mak andak : along, pegi teman si najmi pegi kedai beli cikedis.

Mak teh : alongggg, kau jage mamat tu. Jangan bagi die pegi jauh.

Opah : alongggg, kau tolong pegi beli kerisik. Da abis opah nak buat rending neyh. ( ehhh rending gune kerisik kep? Ahh bedal. Haha )

Dialog di atas laaa yang selalu ade mse rye. Kalau dikira family yang gather nanti, maybe ade dalam 8 family. Tak ke ramai tuu. Kalau setiap family average 2 anak. 2 kali 8, 16 anak orang aku kne jage. Hahak. Isteri aku nanti mesti bangga aku ade pengalaman jaga anak neyh. >.<

Kalau bagi aku anak orang umo 7tahun ke atas reti lerr aku ngajo nye. Kalau suruh jage baby awal-awal aku dah lari nyorok dalam pokok serai belakang rumah opah. Heeee. Ape ke giler, dukung baby pon tak pro. Adik aku muder 5 taon dari aku pon da master bab dukung-dukung neyh. Isteri aku nanti mesti kecewa. Hahaha.

Maybe aku tak suke bende2 nie sume, tapi bende2 nie jugak lahh yang memeriahkan hari raya tuu nanti. Sedara ramai, dapat duet raya banyak. Haaaaa tu salah satu hikmahnye. Haha :D

Tak sabar ye nak rayeeeeeeee. Daaa.

kan senang macam nie :)

p/s : malas wish lagi. Malam raya wish baru ada feeeel. Haaaaa.

No comments:

Post a Comment