Saturday, September 3, 2011

rayaaa woi 3

Assalamualaikum.

Aduh. Penatnye beraya. Da msok rye ke-5 tapi semangat raya still lom padam. Hari ahad dah kene balik kolej. Huu. rase sekejap je. raya kali nie memang enjoy. Dapat duit raya macam umur budak sekolah menengah pakai seluar hijau tak masok baju ke dalam je. seratuss lebih sedikit. Mungkin lepas nie kene mekap tebal buat muke comel macam Mia Sara baru dapat lebih. Haha. Kueh raye banyak da sumbat. Lemang ketupat banyak da telan. Itu lah lumrah raya, mane ade orang buat open house masak nasi lauk ikan cicah kuah asam dengan ulam segala. Tak laen mesti lodeh, soto, rendang sebab name pon raye kann -.-

anak aku nie haaa. :p

Maybe dalam banyak2 rumah yang aku pergi, satu rumah nie je yang aku akan ingat. Raya ke-3 hari tu, aku pergi rumah adik angkat + mak angkat. Memang dah lama teringin ke sana, Cuma takde kesempatan untuk pergi. Pagi tu aku tetap bangun lambat walaupun dah tahu nak pergi beraya. haha. Sesampai di pekan aku berjalan tak kehaluan. tak tahu cara nak ke sana sebenarnya. Nak naek bas ke taknak, taknak ke naek bas. Last2 aku decide naik teksi. Haha. Bas lambat sangat. Teksi ade je kat situ. Tapi apek dalam tuu kencing guaaaa. Kasi tau tambang RM18. Padahal sampai umah adik angkat dorang cakap tambang dalam RM5 camtu je. ehhhh apek, saba je lahh. Takpe laa, sedekah. Aku tengok die pon macam bosan je tunggu orang nak naek teksi die, tu die tipu aku kot. Klu kau Pinocchio da lame panjang hidung kau tau? Huu.

Sesampai di rumah aku dijemput masok. tak kan dijemput keluar pulak kan. haha. Jumpa ummi, abah, abang, eyfa, adik, dan adik akim. Maybe just adik dengan ummi je yang pegang tittle 'angkat' tapi aku kenal2 jugak dengan yang laen. Si eyfa memang aku dah kenal. :) Sepanjang aku di rumah tuu aku dilayan dengan penuh ramah.makan, minum, tempat solat semua dah sedia. Bukan setakat makan kueh raya je, makan nasi untuk lunch pon ade. Terharu aku. :’) terima kasih ye ummi. Btw, si eyfa dan mahirah (adik) cantik hari tu. Maybe dorang tak pasan aku tengok dorang. Tak rugi kau tempek mekap tebal tuhh kat muke. haha.

adik dan eyfa. cantik :')

Aku duduk rumah tuu lama. Daripada pagi sampai petang. Mse jam 3, ade guest datang. Aku lepak bilik sebab risau mengganggu pulak. Sampai tertido aku dalam bilik tuu. Adik cakap aku tido lena sampai orang masuk pon xsedar. Huhu. Lama pastu eyfa gerak. Then aku bersiap untuk balik. Sebelum keluar, ummi suruh aku habiskan air milo satu cawan dulu. Macam nak dera je, tapi aku tau die taknak aku balik dengan perot kosong :D HAHA. Aku teguk je lahh. Dengan muka baru bangun tidur aku berangkat pulang.

Maybe takde ape yang istimewa nye cerita nie, tapi bagi aku, sebab aku seronok raya kat sana lahh aku abadikan dalam blog nie. Sampai sekarang still ingat hari tu. Maybe nanti aku akan datang melawat rumah tuu lagi (insyaAllah). Yang pasti aku tak kan tertipu dengan apek driver teksi tuu lagi. ummi, abah, abang, eyfa, adik, dan adik akim jaga diri ye. Assalam. :)

*dapat duet rye seyhhhhhhhhh.

1 comment:

  1. apek mintak dwet raye la tue.. Hehe..
    btw, Samat hari raye.. :)

    ReplyDelete